7.1.15

Σταθάκης: Στο στόχαστρο του ΣΥΡΙΖΑ οι ολιγάρχες...


Στο μικροσκόπιο θα μπουν τρεις τομείς όπου οι ολιγάρχες είναι ιδιαίτερα δραστήριοι, τα ΜΜΕ, οι κρατικές προμήθειες και το real estate, δηλώνει στους FT ο υποψήφιος βουλευτής. Μπλόκο για το...

Ελληνικό και τα περιφερειακά αεροδρόμια.

Ο ΣΥΡΙΖΑ λέει πως μία από τις άμεσες προτεραιότητές του αν αναλάβει την εξουσία μετά τις εκλογές αυτού του μήνα θα είναι να αντιμετωπίσει τη σφιχτή λαβή των ολιγαρχών στην οικονομία της χώρας.

Οποιαδήποτε κίνηση ενάντια στους μεγιστάνες που κυριαρχούν σε μεγάλα κομμάτια της ελληνικής επιχειρηματικότητας πιθανόν θα είναι αμφισβητούμενη, αλλά θα μπορούσε να είναι καλοδεχούμενη, τόσο από τους απλούς πολίτες όσο και από τους διεθνείς πιστωτές της χώρας.

«Οι ολιγάρχες βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα μας», δήλωσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Σταθάκης, σε συνέντευξή του στους Financial Times. «Θα είναι προτεραιότητα», συμπλήρωσε.

Μια νίκη του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος ηγείται στις δημοσκοπήσεις πριν από τις πρόωρες εκλογές της 25ης Ιανουαρίου, θα μπορούσε να συνοδευτεί από μήνες αβεβαιότητας στην ευρωζώνη, ακόμα και από αναβίωση των φόβων για έξοδο της Ελλάδας από τη νομισματική ένωση.

Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει αρχηγό τον αριστερό ριζοσπάστη Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος θέλει να διαγράψει μέρος του ελληνικού χρέους, θέση στην οποία αντιστέκονται σθεναρά η Γερμανία και άλλοι εταίροι της ευρωζώνης που έχουν δανείσει χρήματα στην Αθήνα.

Ο ΣΥΡΙΖΑ από καιρό αψιμαχεί με την τρόικα. Όμως, η .Ε.Ε και το ΔΝΤ θα μπορούσαν να δουν θετικά την ιδέα της λήψης μέτρων κατά των μεγαλοπαραγόντων.

Ο όρος ολιγάρχης αναφέρεται σε μια μικρή ομάδα ισχυρών Ελλήνων επιχειρηματιών που έχουν εκμεταλλευτεί τις πολιτικές διασυνδέσεις τους για να εξασφαλίσουν συμβόλαια και να βγάλουν εκτός πιθανούς ανταγωνιστές, συμπεριλαμβανομένων και ξένων επενδυτών.

Οι αναλυτές σημειώνουν πως οι πολιτικοί υπήρξαν απρόθυμοι να χαλαρώσουν τη λαβή των μεγιστάνωνστην οικονομία, αφού στηρίζονται σε αυτά που τους δίνουν προκειμένου να χρηματοδοτήσουν τις προεκλογικές εκστρατείες τους και να πληρώσουν τους εργαζόμενους των κομμάτων τους.
Μεταξύ των επικρίσεων που έχει δεχθεί ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς από τους αξιωματούχους της τρόικας, σε ό,τι αφορά τη διαχείριση της διάσωσης, είναι η απροθυμία του να κυνηγήσει τα διαπλεκόμενα συμφέροντα της Νέας Δημοκρατίας.

Κάποιοι στην τρόικα αισθάνονται πως το βάρος του προγράμματος λιτότητας της Ελλάδας δεν έχει μοιραστεί δίκαια, με την εργατική τάξη να επωμίζεται το μεγαλύτερο μέρος της περικοπής δαπανών και των αυξήσεων στη φορολογία, ενώ οι πιο εύποροι πολίτες και οι επιχειρήσεις με πολιτικές διασυνδέσεις προστατεύθηκαν από τη Νέα Δημοκρατία.

Υπήρξαν επίσης ανησυχίες στην τρόικα ότι το κόμμα έχει δείξει την παραδοσιακή ελληνική κυβερνητική ανοχή σε φιλικά προσκείμενες επιχειρήσεις media, πρακτική την οποία πίεζαν τους ηγέτες να εγκαταλείψουν από την αρχή της εφαρμογής των προγραμμάτων διάσωσης, υπό τον φόβο για το ενδεχόμενο παροχής δανείων με εξαιρετικά ευνοϊκούς όρους.

Ο κ. Σταθάκης θεωρείται πιο φιλικός στις αγορές σε σχέση με άλλους συναδέλφους του στην ανομοιογενή ομάδα χάραξης οικονομικής πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ. Όμως δέχθηκε τα πυρά των fund managers στο Λονδίνο πέρυσι, όταν παρουσίασε το σχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ για την αναδιάρθρωση χρέους – πρόγραμμα που θεώρησαν ότι είναι ανεφάρμοστο.

Στη συνέντευξή του στους F.T. ο ίδιος δήλωσε πως μια κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ θα έβαζε στο μικροσκόπιο τρεις τομείς της οικονομίας όπου οι ολιγάρχες είναι ιδιαίτερα δραστήριοι: τα εγχώρια μέσα ενημέρωσης, τις κρατικές προμήθειες και το real estate.

Μια κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ θα έβαζε τέλος στην πρακτική οι κυβερνήσεις να δίνουν δωρεάν τηλεοπτικές άδειες στους πολιτικούς τους φίλους. «Η ιδιοκτησία των media, ιδιαίτερα στην τηλεόραση, θα είναι η πρώτη προτεραιότητα», δήλωσε ο κ. Σταθάκης. «Η Ελλάδα ποτέ δεν δημοπράτησε μια πανεθνική εμπορική τηλεοπτική άδεια... έτσι, τα (έξι εμπορικά) κανάλια λειτουργούν χωρίς νομική βάση και το κράτος έχει χάσει τεράστια ποσά εσόδων».

Ο ΣΥΡΙΖΑ θα έβαζε στον πάγο και το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων προκειμένου να επανεξετάσει αμφιλεγόμενες πωλήσεις. Δύο πρόσφατα μεγάλα deals θα μπορούσαν να κινδυνεύσουν: η παραχώρηση ύψους 950 εκατ. ευρώ του Ελληνικού και η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, ύψους 1,2 δισ. ευρώ.

«Και τα δύο deals δεν έχουν ακόμα επικυρωθεί από τη βουλή και αν έρθουμε στην εξουσία, αυτό μπορεί να μην συμβεί», σημείωσε ο κ. Σταθάκης.

euro2day.gr

topontiki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: