30.9.13

Ενα μπαγιάτικο «ΒΗΜΑ της Κυριακής»...



...και τα κουπόνια των Κυριακάτικων (εφημερίδων), που μας προσφέρουν ειδήσεις πολλών ημερών...

Δημήτρης Κανελλόπουλος

«Η ξαφνική εξέλιξη στο Εθνικό Θέατρο το μεσημέρι της Παρασκευής ανέτρεψε το ρεπορτάζ στο ένθετο "Πολιτισμός" του "Βήματος" έτσι όπως είχε διαμορφωθεί ως το βράδυ της Πέμπτης, οπότε και...
τυπώθηκε» έγραφε χθες το «Βήμα της Κυριακής» στην τελευταία του σελίδα, στον «Βηματοδότη», προσπαθώντας να... δικαιολογήσει ένα ολοσέλιδο ρεπορτάζ του που είχε πάψει να ισχύει δύο ημέρες πριν. Η εφημερίδα έγραφε για τη διένεξη του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Σωτήρη Χατζάκη με την σκηνογράφο Έλλη Παπαγεωργακοπούλου, έλα όμως που οι δυο τους τα είχαν βρει από την Παρασκευή, ήδη. Σκεφτείτε πόσο... φρέσκια ενημέρωση μας προσφέρουν οι κυριακάτικες εφημερίδες, ρεπορτάζ που έχουν γραφτεί αλλά και τυπωθεί ακόμα, τρεις ή και τέσσερις ημέρες πριν. Την Κυριακή διαβάζουμε, χωρίς υπερβολή, «μπαγιάτικες» ειδήσεις. Μόνο η πρώτη σελίδα και μία δύο ακόμα εσωτερικές στήνονται το Σάββατο το πρωί, όλες οι άλλες είναι σελίδες με νέα πολλών ημερών. Σχεδόν... προϊστορικές έτσι όπως τρέχουν τα γεγονότα. Εδώ ακόμα και τα sites που ανανεώνονται συνεχώς αλλά δείχνουν ξεπερασμένα σε σύγκριση με τα social media, με το twitter λόγου χάριν.

Οι κυριακάτικες εφημερίδες έπαψαν να βρίσκονται μέσα στην επικαιρότητα εδώ και πολλά χρόνια, από τότε που έπαψαν να είναι «κανονικές» εφημερίδες και μετατράπηκαν σε φορείς κάθε είδους προϊόντων και δώρων. Έχασαν την ουσία και την ταυτότητά τους. Προκειμένου να προλάβουν να τυπωθούν και να «αμπαλάρουν» όλα αυτά τα καταναλωτικά... προϊόντα, αναγκάζονται και κλείνουν την ύλη τους πολύ νωρίτερα, εις βάρος φυσικά του δημοσιογραφικού τους... προϊόντος. Αλλά αυτό είναι κάτι που μάλλον δεν τους ενδιαφέρει, τους εκδότες σίγουρα, πιθανότατα όμως και ορισμένα διευθυντικά στελέχη που ξεχνούν την δημοσιογραφική τους ιδιότητα. Πανηγύριζε προ εβδομάδων στο twitter ο κ.Καρακούσης, διευθυντής σύνταξης στο «Βήμα της Κυριακής», επειδή η εφημερίδα πέρασε στην 1η θέση κυκλοφοριών. Για την ύλη της έγινε αυτή η κυκλοφοριακή εκτόξευση; Για την αρθρογραφία και τα (πριν την Πέμπτη, γραμμένα και τυπωμένα) ρεπορτάζ της, μήπως; Όχι βέβαια, το «Βήμα» βρέθηκε στην κορυφή λόγω του δώρου που πρόσφερε, του «Αναγνωστικού», το οποίο αποδείχθηκε πιο επιτυχημένο ακόμα και από τα... κουπόνια του Carrefour που δίνει το «Πρώτο Θέμα». Σαφώς και το «Αναγνωστικό» είναι ένα καλό δώρο που συνάδει κατά κάποιο τρόπο με την ύλη μίας εφημερίδας. Αλλά αυτό είναι άλλο θέμα για να το συζητήσουμε, δεν είναι της παρούσης.

Το «Πρώτο Θέμα» και ο εκδότης του κ.Θέμος Αναστασιάδης επαίρεται πολύ συχνά για την 1η θέση της εφημερίδας στις κυκλοφορίες. «Είμαστε η πρώτη εφημερίδα στην Ελλάδα» γράφει, καμαρώνοντας για τα 160 χιλιάδες φύλλα που πουλάει τις Κυριακές. Ωστόσο θα έπρεπε να θυμηθεί τις κυκλοφορίες της μίας και μοναδικής Κυριακής που δεν έβαλε κουπόνια για σούπερ μάρκετ και από τα 160 χιλ. βρέθηκε με ελεύθερη πτώση στις 100 χιλ. Και θα πήγαινε ακόμα πιο κάτω αν δεν επέστρεφε άρον-άρον στα... κουπονάκια για το Skip των 335 ml. Τόσο πιστό το αναγνωστικό του κοινό...

Όλα τα παραπάνω βέβαια δεν περιποιούν τιμή και στους αναγνώστες, μία μεγάλη μερίδα τους βασικά, οι οποίοι στέκονται τις Κυριακές το πρωί αναποφάσιστοι μπροστά στα περίπτερα, ψάχνοντας να δουν τι δώρο (μαζί με εφημερίδα) θα αγοράσουν. Για να δούμε αλήθεια, πόσους από τους 180 χιλ αναγνώστες του θα κρατήσει το «Βήμα της Κυριακής» μόλις σταματήσει την προσφορά του; Τους μισούς κι αν...


e-tetradio.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: