26.6.13

Επενδυτική πρόσκληση Σαμαρά στους κινέζους, εν όψει και της ΤΡΑΙNΟΣΕ...

Εγκαίνια του προβλήτα 3
Πρόσκληση στους κινέζους να επενδύσουν και σε άλλους τομείς, όπως στις μεταφορές, τα τρένα, τα λιμάνια και την ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, απηύθυνε ο ...
πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς ο οποίος εγκαινίασε, με τον πρόεδρο του κινεζικού ομίλου Cosco Γουέι Τζιαφού τον προβλήτα 3 του προβλήτα 3 του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στο Ικόνιο του Πειραιά.

Ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι κατά το πρόσφατο ταξίδι του στην Κίνα διαπίστωσε ότι υπάρχουν απεριόριστες δυνατότητες συνεργασίας σε διάφορους τομείς της οικονομίας και συμπλήρωσε ότι σε λίγες ημέρες θα ανακοινωθεί και επίσημα η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

«Όποια και αν είναι η ένταση και η μορφή της κρίσης, η απάντηση είναι οι επενδύσεις» τόνισε ο πρωθυπουργός, ο οποίος είπε ότι με την ολοκλήρωση του ανατολικού τομέα του προβλήτα 3 επενδύθηκαν στην Ελλάδα 340 εκατ. ευρώ.

Είμαστε στο μέσο της διαπραγμάτευσης για μια νέα συμφωνία για τη δυτική πλευρά, που αν ολοκληρωθεί και εγκριθεί από τις κοινοτικές αρχές, θα επενδυθούν επιπλέον 224 εκατ. ευρώ και θα δημιουργηθούν 500 μόνιμες θέσεις εργασίας, καθώς και άλλες 200 κατά τα τρία χρόνια των κατασκευών.

Σε πλήρη ανάπτυξη, το λιμάνι του Πειραιά θα αποκτήσει δυναμικότητα 7 εκατ. τόνων, η επένδυση θα φτάσει τα 500 εκατ. ευρώ και οι θέσεις εργασίας θα ξεπεράσουν τις 3.000.

Ο Πειραιάς συγκαταλέγεται στα πέντε πρώτα λιμάνια της Ευρώπης πηγαίνοντας να γίνει το πρώτο, πρόσθεσε ο κ. Σαμαράς.
Σημειώνεται ότι την Πέμπτη ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Εξωτερικών Ευάγγελος Βενιζέλος θα επιδώσει στον Γουέι Τζιαφού το παράσημο του Μεγαλόσταυρου του Τάγματος του Φοίνικα, το οποίο είχε απονείμει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η Cosco ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για το λιμάνι του Πειραιά. Το πρωί ο νέος υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης είχε συνάντηση με τον πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου με αποκλειστικό θέμα την επίσκεψη στην Αθήνα του προέδρου της Cosco και το ενδιαφέρον του για τον ΟΛΠ.

Στη συνέχεια ο κ. Βαρβιτσιώτης είχε σύσκεψη στο γραφείο του στο υπουργείο για το θέμα με τον πρόεδρο του ΟΛΠ Γιώργο Ανωμερίτη και τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ Γιάννη Εμίρη παρουσία εκπροσώπου του πρωθυπουργού.

Στο Μέγαρο Μαξίμου εκτιμούν, ιδιαίτερα μετά την αποτυχία ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ, ότι πρέπει να πωληθεί το 51% των μετοχών του ΟΛΠ προκειμένου να κερδηθεί το χαμένο έδαφος σε ό,τι αφορά την επίτευξη του στόχου της είσπραξης εντός του 2013 των 2,6 δισ. ευρώ από ιδιωτικοποιήσεις.

Την τελική εισήγηση για το μοντέλο ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ θα κάνει στα τέλη Ιουλίου το ΤΑΙΠΕΔ, ο βασικός μέτοχος του ΟΛΠ. Πάντως, σύμφωνα με τις πληροφορίες, το ΤΑΙΠΕΔ προκρίνει το μοντέλο της πώλησης πλειοψηφικού πακέτου.

Ενδεικτική του μοντέλου ιδιωτικοποίησης που φαίνεται να προκρίνει το ΤΑΙΠΕΔ αλλά και της επίσπευσης του διαγωνισμού είναι η δήλωση του προέδρου του Ταμείου Στέλιου Σταυρίδη στην Wall Street Journal, στην οποία δήλωσε ότι η πώληση του 74% των μετοχών του ΟΛΠ που ανήκουν στο ελληνικό Δημόσιο, η οποία είχε σχεδιαστεί να γίνει το 2014, μπορεί να επισπευσθεί και να πραγματοποιηθεί εντός του έτους.

Ο ίδιος πρόσθεσε, δε, ότι μπορεί να περιλαμβάνει την παραχώρηση του μάνατζμεντ για περίοδο 30 ως 40 ετών. Ο κ. Σταυρίδης επισήμανε ότι το λιμάνι είναι μια ώριμη εναλλακτική, οι κινέζοι επενδυτές έχουν ήδη παρουσία εκεί και πρόσφατα ο πρωθυπουργός επισκέφθηκε την Κίνα.

Για το θέμα της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ βρέθηκε πριν από λίγες ημέρες στις Βρυξέλλες όπου είχε συναντήσεις με παράγοντες της Επιτροπής Ανταγωνισμού ο πρώην πλέον υπουργός Ναυτιλίας Κωστής Μουσουρούλης.

Εν τω μεταξύ, σε ανακοίνωση της ο Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας τάσσεται κατά της ιδιωτικοποίησης των λιμανιών και με αφορμή την επίσκεψη του προέδρου της Coscο θέτουν ορισμένα ερωτήματα ανάμεσα στα οποία είναι εάν είναι γεγονός πως η μητρική εταιρεία ανακοίνωσε το 2012 ζημιές 2 δισ. δολαρίων και για το 2011 ζημιές ύψους 1,7 δισ. δολαρίων.

Επίσης εκφράζουν την απορία γιατί να γίνουν εγκαίνια σε έναν ημιτελή προβλήτα που δεν πρόκειται να λειτουργήσει πριν από το 2015, όπως λένε χαρακτηριστικά.

Σημειώνεται πως, σύμφωνα με πληροφορίες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τις προσεχείς ημέρες θα ανακοινώσει την έγκριση της χρηματοδότησης σε ποσοστό άνω του 90% για την κατασκευή τριών νέων θέσεων ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων τελευταίας γενιάς, στο λιμάνι του Πειραιά κάνοντας δεκτό σχετικό αίτημα του ΟΛΠ.

Την Τετάρτη η ΟΜΥΛΕ μαζί με την Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ και τον Σύνδεσμο Αρχιεργατών - Εποπτών ΟΛΠ πραγματοποίησαν στάσεις εργασίας από τις 12.00 με αίτημα να σταματήσει η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών.

«Οι σημερινές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια για την διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα τους, στις οποίες παραβρέθηκαν εκφράζοντας τη στήριξη του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ οι βουλευτίνες Β' Αθήνας Νάντια Βαλαβάνη και Β' Πειραιά Τζένη Βαμβακά, δεν αφορούν μόνο τους ίδιους τους εργαζόμενους αλλά το σύνολο της κοινωνίας η οποία μπορεί να διασφαλίσει πραγματικά οφέλη μόνο αν η ανάπτυξη των λιμανιών γίνει υπό δημόσιο έλεγχο» αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Newsroom ΔΟΛ,

Δεν υπάρχουν σχόλια: