10.6.13

ΚΥΠΡΟΣ: Ψαλίδισμα του προκλητικού προνομίου για τις λιμουζίνες...


Λευκωσία: Κάτω από το μικροσκόπιο της Επιτροπής Οικονομικών της Βουλής τίθενται σήμερα Δευτέρα προς εξέταση, τρεις προτάσεις νόμου που στόχο έχουν να περιορίσουν ή και να αφαιρέσουν από κρατικούς αξιωματούχους και όχι μόνο, το προνόμιο της χρήσης υπηρεσιακού αυτοκινήτου και...
δη λιμουζίνας.

Η αλόγιστη παραχώρηση και χρήση λιμουζίνων σε περιόδους οικονομικής περισσυλογής και εξοικονόμησης, προκάλεσε την παρέμβαση της Βουλής. Ρόλο καταλύτη έπαιξε και η δημόσια αντιπαράθεση που ξέσπασε για αγορά ή όχι νέας λιμουζίνας στον κ. Χριστόφια, με αφορμή πρόταση νόμου του Γιώργου Περδίκη με την οποίαν ζήτησε την κατάργηση των ωφελημάτων που απολαμβάνουν σήμερα οι πρώην πρόεδροι της Δημοκρατίας και της Βουλής, που αφορούν παραχώρηση λιμουζίνας με οδηγό και γραμματέα, με όλα, βεβαίως, τα έξοδα πληρωμένα από το Κράτος.

Μέσα από τη σημερινή συζήτηση, θα επιδιωχθεί συγκερασμός των απόψεων, έτσι ώστε οι βουλευτές της Επιτροπής Οικονομικών να καταλήξουν σε μια κοινή πρόταση νόμου για ψήφιση. Οι τρεις προτάσεις νόμου που βρίσκονται ενώπιον της Επιτροπής Οικονομικών κατατέθηκαν από το ΔΗΚΟ, τον ΔΗΣΥ και τον βουλευτή Γιώργο Περδίκη.

Ειδικότερα, η πρόταση νόμου που κατέθεσε εκ μέρους του ΔΗΚΟ ο πρόεδρος της Επιτροπής Οικονομικών Νικόλας Παπαδόπουλος, δεν στερεί από κανένα σημερινό δικαιούχο κρατικό και ανεξάρτητο αξιωματούχο, όπως και από υψηλόβαθμους δημόσιους υπαλλήλους, τη χρήση υπηρεσιακού αυτοκινήτου και δη λιμουζίνας. Ωστόσο, περιορίζει κατά πολύ τον κυβισμό αυτών των αυτοκινήτων, ο οποίος ποικίλλει ανάλογα με το δημόσιο αξίωμα που κατέχει ο αξιωματούχος.

Συγκεκριμένα, προβλέπονται τα εξής:

1. Στους πρώην προέδρους της Κυπριακής Δημοκρατίας και της Βουλής να παραχωρείται υπερεσιακό αυτοκίνητο του οποίου οι εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα να μην υπερβαίνουν τα 165 gr/ Km. Πρόκειται ως επί το πλείστον για οχήματα με κυβισμό 20 με 25 αλόγων. Με βάση τα όσα ισχύουν σήμερα για την παραπάνω κατηγορία αξιωματούχων, τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα που τους παραχωρούνται θα πρέπει να είναι μακράς βάσης και κυβισμού από 30 μέχρι 36 άλογα.

2. Στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και στη σύζυγο του, στον Πρόεδρο της Βουλής, στους Υπουργούς, στον Υφυπουργό παρά τω Προέδρω και στον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο να παραχωρείται υπηρεσιακό αυτοκίνητο του οποίου οι εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα να μην υπερβαίνουν τα 165 gr/ Km. Όλοι οι πιο πάνω χρησιμοποιούν σήμερα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα, από 30 άλογα και άνω. Ειδικά για τον πρόεδρο της Δημοκρατίας αγοράζονται οχήματα μεγάλης ιπποδύναμης για αυτονόητους λόγους. Στα εφεδρικά αυτοκίνητα της προεδρικής φρουράς υπάρχει μεταξύ άλλων και ένα ΒΜW 760i το οποίο αποτελούσε το προεδρικό αυτοκίνητο του μ. Τάσσου Παπαδόπουλου. Στη συνέχεια, αντικαταστάθηκε με «Μερσεντές» εξίσου μεγάλου κυβισμού που αγοράστηκε ενώ ήταν πρόεδρος ο κ. Χριστόφιας. Πρόκειται για το ίδιο όχημα που χρησιμοποιεί σήμερα ο Πρόεδρος Αναστασιάδης. Με βάση, λοιπόν, την πρόταση Ν. Παπαδόπουλου, όλοι οι παραπάνω, θα πρέπει να περιοριστούν στη χρήση υπηρεσιακών οχημάτων μέχρι 25 αλόγων.

3. Στον Γενικό και Βοηθό Γενικό Εισαγγελέα, στον πρόεδρο του Ανωτάτου Δικαστηρίου, στους προϊσταμένους Ανεξάρτητων Υπηρεσιών, στους Επιτρόπους, στο Διευθυντή του Γραφείου του Προέδρου της Δημοκρατίας, στον Γραμματέα του Υπουργικού Συμβουλίου, στους Γενικούς διευθυντές της Βουλής, του Γραφείου Προγραμματισμού και των Υπουργείων, στον Αρχιπρωτοκολλητή του Ανώτατου Δικαστηρίου καθώς και στον Εκπρόσωπο για τους Αγνοουμένους, να παραχωρείται υπηρεσιακό αυτοκίνητο του οποίου οι εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα να μην υπερβαίνουν τα 145 gr/ Km. Δηλαδή, ο κυβισμός του αυτοκινήτου που θα τους παραχωρείται να μην υπερβαίνει τα 20 άλογα. Όλοι οι πιο πάνω, χρησιμοποιούν σήμερα υπηρεσιακά οχήματα από 20 μέχρι 30 άλογα.

4. Για σκοπούς γενικής χρήσεως για τις ανάγκες της δημόσιας υπηρεσίας, τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα που θα αγοράζονται να μην υπερβαίνουν σε εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα τα 120 gr/ Km. Δηλαδή, ο κυβισμός τους να μην υπερβαίνει τα 15 άλογα. Κάτι που δεν ισχύει σήμερα καθώς υπάρχουν αρκετά κυβερνητικά Τμήματα και Υπηρεσίες που διαθέτουν εκατοντάδες οχήματα πέραν των 25 αλόγων.

Μόνο για υπηρεσιακούς σκοπούς

Στη δική του πρόταση νόμου, ο βουλευτής Γιώργος Περδίκης προτείνει την εισαγωγή γενικής νομοθετικής ρύθμισης που να περιορίζει το προνόμιο της χρήσης υπηρεσιακού οχήματος εκτός κι εάν χρησιμοποιείται για υπηρεσιακούς σκοπούς εντός του ωραρίου λειτουργίας της δημόσιας υπηρεσίας ή όταν βρίσκονται οι αξιωματούχοι σε εντεταλμένη υπηρεσία. Με την ψήφιση της πρότασης νόμου του κ. Περδίκη, πέραν των περιορισμών που θα τεθούν για τους υφιστάμενους χρήστες υπηρεσιακών οχημάτων, αυτομάτως, όλοι οι πρώην πρόεδροι της Δημοκρατίας και της Βουλής (Γιώργος Βασιλείου, Γλαύκος Κληρίδης, Βάσος Λυσσαρίδης, Αλέξης Γαλανός, Μάριος Καρογιάν και εσχάτως ο Δημήτρης Χριστόφιας) θα πρέπει να επιστρέψουν το υπηρεσιακό όχημα που κατέχουν. Από την πρόταση νόμου του κ. Περδίκη εξαιρούνται ως προς την καθημερινή χρήση, οι Πρόεδροι της Δημοκρατίας και της Βουλής.
.philenews.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: