28.3.13

Στο εδώλιο ο πολιτικοί και συγκοινωνιολόγοι του Βόλου για τους επικίνδυνους ποδηλατόδρομους...

Νέα τροπή παίρνει για το Δήμο Βόλου το θέμα του δικτύου των ποδηλατόδρομων, που θεωρήθηκε επικίνδυνο για την ασφάλεια των χρηστών και εξακολουθεί να «διχάζει» την πόλη.
Ποινική δίωξη άσκησε μετά από τρία χρόνια προκαταρκτικής έρευνας η ...
Εισαγγελία Πρωτοδικών Βόλου, εις βάρος πολιτικών προσώπων, επί δημαρχίας Αλέκου Βούλγαρη, μεταξύ των οποίων οι αντιδήμαρχοι Γ. Στάμος, Γ. Δανηλόπουλος και ο πρόεδρος της Επιτροπής Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού Χ. Σκυργιάννης.

Δίωξη ασκήθηκε εις βάρος υπηρεσιακών παραγόντων, του κατασκευαστή, καθώς και εις βάρος των μελών της Επιτροπής Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού. Στο εδώλιο θα κληθούν 15 συνολικά άτομα, που κατηγορούνται για την κατασκευή ενός έργου, χωρίς προδιαγραφές ασφαλείας.

Οι κατηγορούμενοι παραπέμπονται για πλημελημματικές πράξεις, εφόσον το δίκτυο είναι ανενεργό και η υπόθεση θα εξεταστεί στις 17 Μαΐου. Η ποινική δίωξη βασίστηκε σε πραγματογνωμοσύνη του συγκοινωνιολόγου του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Ν. Ηλιού.

Δύο υπάλληλοι του τμήματος κυκλοφοριακού σχεδιασμού και ο πρώην διευθυντής Πολεοδομίας κατηγορούνται γιατί εκπόνησαν και συνυπέγραψαν τη μελέτη του έργου, την οποία υπέβαλαν στην Επιτροπή Κυκλοφοριακών Θεμάτων και κατ' επέκταση στο Δημοτικό Συμβούλιο προς έγκριση.

Στην ποινική δίωξη κατηγορούνται όσοι ενέκριναν το πλάτος των ποδηλατόδρομων στο 1,7 μέτρο, χωρίς να πληρούνται οι προδιαγραφές για πλάτος 2 μέτρων. Οι υπάλληλοι κατηγορούνται ότι στη σύνταξη της μελέτης δεν έλαβαν υπόψη τους τις εθνικές προδιαγραφές των μελετών έργων οδοποιίας, για την κατασκευή του έργου. Επίσης κατηγορούνται ότι παρέβλεψαν να προβλέψουν στη μελέτη τα υλικά κατασκευής και επί της ουσίας εκφράζεται αντίρρηση για τη δημιουργία του στηθαίου, που χαρακτηρίστηκε «οχυρωματικό έργο».

Όπως τονίζεται, «σε περιπτώσεις που το πλάτος του πεζοδρόμιου δεν είναι ικανό να φιλοξενήσει τον ποδηλατόδρομο, τότε αυτός οριοθετείται επί του οδοστρώματος, κατόπιν διαχωρισμού από το τμήμα κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, με διαγραμμίσεις και εμφανή χαρακτηριστικά, ακίνδυνα για τους χρήστες, τόσο επί της οδού, όσο και επί του ποδηλατόδρομου». Υπάλληλοι και διευθυντής κατηγορούνται για παραλείψεις που είχαν ως συνέπεια να πραγματοποιηθεί διαχωριστική κατασκευή από σκυρόδεμα και πακτωμένα μεταλλικά κολονάκια, που είναι επικίνδυνα για την ασφάλεια των συγκοινωνιών, καθώς αποτελούν άκαμπτο και επικίνδυνο εμπόδιο.

«Καθίσταται σφόδρα πιθανό το ενδεχόμενο, σε περίπτωση απώλειας ελέγχου του ποδηλάτη ή άλλου δικυκλιστή, που κινείται επί της οδού, να υπάρξει τραυματισμός σε εσωτερικά ανθρώπινα όργανα». Επίσης στη δίωξη επισημαίνεται ότι η μελέτη παρουσίαζε δίκτυο ποδηλατόδρομων, χωρίς να υπάρχει σύνδεση μεταξύ των διαφόρων τμημάτων.

Στην ίδια δίωξη κατηγορούμενα είναι όλα τα μέλη της Επιτροπής Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού και τα πρώην πολιτικά πρόσωπα Χ. Σκυργιάννης, Γ. Στάμος και Γ. Δανηλόπουλος.

Όλοι είναι κατηγορούμενοι γιατί ενέκριναν τη μελέτη, ενώ ο Χ. Σκυργιάννης την εισηγήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο, χωρίς να αναφέρει τις ελλείψεις της, με αποτέλεσμα το Σώμα να παραπλανηθεί και να εγκρίνει εσφαλμένη και ελλιπή μελέτη.

Κατηγορούμενοι είναι επίσης η κατασκευάστρια εταιρεία και ο επιβλέπων μηχανικός. Κατηγορούνται για την κατασκευή των «οχυρωματικών έργων» και την τοποθέτηση των σιδερένιων στοιχείων (κολονάκια). Κατηγορούνται επίσης για την ασυνέχεια του έργου και για το γεγονός ότι δεν παραδόθηκε το τμήμα από Γιάννη Δήμου έως Δημητριάδος, επί της οδού Κασσαβέτη. Κατηγορούνται επίσης ότι τοποθέτησαν κάθετη σήμανση σε λάθος σημεία, δεν υλοποίησαν πλήρως το τμήμα από Αντωνοπούλου έως Ιωλκού, αλλά και άλλα τμήματα, που περιγράφονται στο κλητήριο θέσπισμα που έλαβαν οι κατηγορούμενοι.

Η Εισαγγελία περιγράφει ένα έργο που βρίσκεται στον «αέρα», χωρίς να πληρούνται προδιαγραφές ασφαλείας.

Τρία χρόνια η προκαταρκτική

Συνολικά τρία χρόνια διήρκησε η προκαταρκτική έρευνα της Εισαγγελίας Βόλου για το δίκτυο ποδηλατόδρομων, που κατασκεύασε η Δημοτική Αρχή του κ. Αλέκου Βούλγαρη. Η Εισαγγελία έκρινε ότι προκύπτουν τελικά ποινικές ευθύνες για παραλείψεις και λάθη στο έργο, κατονομάζει τους υπεύθυνους και θεωρεί ότι το δίκτυο αποτελεί κίνδυνο για τη δημόσια ασφάλεια.

Η προκαταρκτική έρευνα διενεργήθηκε από Πταισματοδίκη. Κινήθηκε μετά από καταγγελία για ατυχήματα, αλλά και αναφορές της Τροχαίας. Αρκετά ήταν και τα δημοσιεύματα στον Τύπο για τους ποδηλατόδρομους και την ακαταλληλότητά τους.

Σημειώνεται ότι το έργο παραμένει ανενεργό και προκαλεί δεκάδες προβλήματα στην πόλη.

Εφ. Θεσσαλία

Δεν υπάρχουν σχόλια: