25.3.13

Δημοσιογράφοι ετών 12!...


«Παγασές News»…
  Είναι ο τίτλος μιας νέας εφημερίδας. Συντάκτες της οι μαθητές της Στ’ τάξης του 28ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου, στις Νέες Παγασές. Μια έκδοση 24 σελίδων, που περικλείει φρεσκάδα, ζωντάνια, προβληματισμό.

Το ξεφύλλισμα της έκδοσης αποκαλύπτει μια πραγματικά αξιόλογη...
προσπάθεια των μικρών μαθητών. Οι δωδεκάχρονοι δημοσιογράφοι, καταπιάνονται με επιτυχία στο φιλόδοξο τόλμημά τους.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Βάσω Σαμακοβλή

Η ευρεία θεματολογία των περιεχομένων του πρώτου φύλλου με ενδιαφέροντα άρθρα, συνεντεύξεις, διάφορες στήλες με επίκαιρες αιτιάσεις, αλλά και έμφαση στο τοπικό στοιχείο, επικυρώνει τη σοβαρότητα του εγχειρήματος.

Η υλοποίηση της ιδέας για έκδοση μαθητικής εφημερίδας οφείλεται στη δασκάλα της τάξης, κ. Αυγή Τσαγκαροπούλου. Μια φιλόπονη και ευφυή εκπαιδευτικό που δεν περιχαρακώνεται στα προβλεπόμενα διδασκαλικά της καθήκοντα, αλλά καθοδηγεί τους μαθητές της και σε άλλες δραστηριότητες με ζητούμενο τη διεύρυνση των ενδιαφερόντων τους και των πνευματικών τους οριζόντων. Σε αυτή την κατεύθυνση στοχεύει και η εκδοτική απόπειρα, η οποία στο πρώτο τουλάχιστον βήμα της, εκλαμβάνεται ως απόλυτα επιτυχημένη. «Σας καλωσορίζουμε στη σχολική εφημερίδα της Στ τάξης.

Η απόφαση για να δημιουργήσουμε ένα περιοδικό μας απασχόλησε από την αρχή της χρονιάς. Την πρωτότυπη αυτή ιδέα με τη εφημερίδα την είχε η δασκάλα μας, κυρία Αυγή. Στο μάθημα της Κ.Π.Α. κάναμε εκλογές και εκλέχθηκε το προεδρείο. Ετσι κάναμε τις ομάδες μας και αρχίσαμε δουλειά. Ημασταν όλοι χαρούμενοι με την προσπάθειά μας αυτή», αναφέρει το εντιτόριαλ της «Παγασές News», το οποίο αιτιολογεί με λιτό τρόπο την απόφαση για την έκδοση και τους στόχους της.

Εκτός από τη δασκάλα της τάξης, με τη γενική εποπτεία, σημαντική είναι η συμβολή του γυμναστή κ. Χρήστου Χατζηιωάννου. Στην παρουσίαση των θεμάτων συνεργάστηκαν λίγο-πολύ όλα τα παιδιά της τάξης, ενώ το ρόλο του «αρχισυντάκτη», ανάμεσά τους είχαν οι Κωνσταντίνα Γκουντινάκου και Ελένη Χατζηχαραλάμπους.

Κρατώντας ο αναγνώστης στα χέρια του το πρώτο φύλλο της εφημερίδας, πέρα από την ποιοτική εμφάνιση, αντιλαμβάνεται με την ανάγνωση των περιεχομένων πως πρόκειται για ένα ενδιαφέρον μαθητικό έντυπο.

Θεματική ποικιλία Φυλλομετρώντας τις συνολικά 24 σελίδες μεγέθους Α4 του νέου μαθητικού εντύπου, επιβεβαιώνεται η θεματική ποιότητα και ποικιλία.

Στις σελ. 2 έως 4, στο άρθρο με τίτλο «Τα παιδιά προτείνουν λύσεις για να αποφύγουμε την καταστροφή του περιβάλλοντος», επισημαίνονται απλές, πρακτικές και εφαρμόσιμες προτάσεις για ένα βιώσιμο μέλλον.

Οι επόμενες τρεις σελίδες φιλοξενούν αφιέρωμα για τον «αθλητισμό στη ζωή των παιδιών», με έμφαση στην κολύμβηση, η οποία εκτός από σπορ, η γνώση της αποτελεί εχέγγυο επιβίωσης.

Εκτενής και ενδιαφέρουσα αναφορά γίνεται στο λαϊκό ζωγράφο του Βόλου Νίκο Χριστόπουλο, ο οποίος δραστηριοποιήθηκε τόσο επαγγελματικά ως ναυπηγός, όσο και καλλιτεχνικά στις δυσμές του βίου του, στα Πευκάκια, σε απόσταση περίπου 1χλμ από το σχολείο. «Ο ταρσανάς και ο ζωγράφος», είναι ο τίτλος του θέματος.

Στην ίδια ενότητα, της τέχνης, εντάσσεται και το επόμενο αφιέρωμα με τίτλο: «Διάσημοι Ελληνες ζωγράφοι σε μία δημοπρασία. 130 έργα τέχνης του 19ου και του 20ου αιώνα». Οι μαθητές έχουν πάρει συνεντεύξεις από τον δάσκαλο του σχολείου τους Χρόνη Μουστάκα και τον Γρηγόρη Καρταπάνη. Κοινό σημείο και των δύο η συνεργασία τους με την εφημερίδα Ταχυδρόμος.

Οι πλούσιοι πλουτίζουν και οι φτωχοί φτωχαίνουν…

Η οικονομική κρίση δεν μπορούσε να απουσιάζει από τους μαθητικούς προβληματισμούς. Σύντομο και περιεκτικό το σημείωμα-ερώτημα: «Τι είναι οικονομική κρίση», με υπέρτιτλο «Τα παιδιά προβληματίζονται για την οικονομική κρίση».

Ο Κωνσταντίνος, η Αγγελική, η Μαρία και η Νίκη γράφουν για το θέμα: «Η οικονομική κρίση είναι η μείωση της οικονομικής δραστηριότητας σε μια χώρα ή σε ένα σύνολο χωρών. Στην εποχή μας η οικονομική κρίση είναι παγκόσμια, δηλαδή αγκαλιάζει τις περισσότερες χώρες του κόσμου. Πώς εκδηλώνεται η οικονομική κρίση. Αυξάνεται η ανεργία, μικραίνει ο μισθός αυτών που δουλεύουν, αυξάνεται η πείνα, η φτώχεια και η δυστυχία. Οι πλούσιοι γίνονται λιγότεροι και περισσότερο πλούσιοι και οι φτωχοί γίνονται πολύ περισσότεροι και φτωχότεροι.

Οι συνέπειες της οικονομικής κρίσης: Η σημερινή οικονομική κρίση εμφανίστηκε με τη μορφή χρέους, δηλαδή τα κράτη δεν μπορούν να πληρώσουν αυτά που χρωστάνε στις τράπεζες. Για να πληρώσουν μειώνουν τους μισθούς, τα έξοδα για παιδεία, υγεία και κοινωνική πρόνοια και αυξάνουν όλους τους φόρους.»

Συνταγές και ψυχαγωγία

Στις τελευταίες σελίδες της εφημερίδας παρατίθενται συνταγές μαγειρικής. Συνηθισμένη, αλλά πάντα χρήσιμη στήλη σε όλα σχεδόν τα περιοδικά έντυπα. Οι δραστηριότητες της τάξης παρουσιάζονται στις επόμενες στις σελίδες 17-20, με τις εκδηλώσεις σχολικών εορτών, παρακολούθηση επωφελών και ψυχαγωγικών κινηματογραφικών προβολών και θεατρικών παραστάσεων, αλλά και την πρωτοβουλία των ίδιων των μαθητών για την ανακαίνιση – χρωματισμό της αίθουσάς τους.

Ακολουθεί η επίσης απαραίτητη για μία τέτοια έκδοση, σελίδα γέλιου, «Η ώρα του κεφιού», με εύθυμο- γελοιογραφικό κόμικ, που ολοκληρώνει τα ενδιαφέροντα περιεχόμενα του τεύχους.

Τα ονόματα των μαθητών – μαθητριών της Στ’ τάξης που συνέβαλλαν ο καθένας με τον τρόπο του, στο δημιούργημα του πρώτου φύλλου της εφημερίδας:

Αλ. Αλεξανδρίδης, Αγγ. Βλιώρα, Κων. Γκουντινάκου, Ειρ. Κακλαμάνου, Ολγα Καρταπάνη, Ηλ. Κίσσας, Αρ. Λαμπρογιώργου, Κων. Ναούμ, Μαρ. Νασούλη, Μαρ. Νικοβιώτη, Αλ. Σαρακατσάνου, Αποστολία Σίνο, Ηλιάννα Σπυριδάκη, Σωτ. Τρύπας, Γ. Τσιάτσιος, Ι. Χαρίτος, Ελ. Χατζηχαραλάμπους, Μαρ. Χριστάλη και Ιω. Χριστοφίλης.

Το πρώτο δείγμα δημοσιογραφίας των μαθητών καταγράφεται θετικό και ενδιαφέρον. Αναμένεται με ενδιαφέρον το δεύτερο φύλλο της μαθητικής εφημερίδας.

Ταχυδρόμος

Δεν υπάρχουν σχόλια: