24.2.13

«Συνδύασα ΜΜΕ και κομπιούτερ για να βγάλω τα προς το ζην»...

Ο Χρήστος Βαλασέλλης είναι ένας γνωστός Μυτιληνιός προγραμματιστής, που ξεπέρασε τα στενά όρια της πόλης που ζει, του νησιού του αλλά και της χώρας.
Γνωστός σε όλο τον κόσμο χάρη στο... Jazler, μια καινοτόμο εφαρμογή αυτοματισμού για ραδιόφωνα, που έχει φτάσει στα ραδιόφωνα όλου του κόσμου κι έχει γίνει το δεύτερο πιο δημοφιλές στο είδος του παγκοσμίως!

Την περασμένη εβδομάδα το όνομά του έγινε γνωστό χάρη και σε μια άλλη «καινοτομία». Αυτή της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), κλιμάκιο της οποίας τον συνέλαβε επειδή «σε πραγματικές συνθήκες» ισχύος, μόλις 4 Watt, πειραματιζόταν στην καινοτομία λογισμικού προγράμματος ψηφιακής εκπομπής υψηλής ευκρίνειας για τηλεοράσεις με την επωνυμία Jayzee! Ευτυχώς, την περασμένη Τρίτη αθωώθηκε.

* Κύριε Βαλασέλλη. Πώς νιώσατε όταν ακούσατε τη λέξη «αθώος» από το δικαστή την περασμένη Τρίτη;

- Σαν να περπατούσα μέσα σε μια καταιγίδα και ξαφνικά να βγήκε ο ήλιος.

* Ηταν καταιγίδα για σας η όλη διαδικασία της σύλληψης, της κράτησης και της παραπομπής στη Δικαιοσύνη;

- Καταιγίδα δυνατή, με χαλάζι. Και κεραυνούς. Με αποσυντόνισε εντελώς... Πώς είναι ο συγγραφέας που γράφει χωρίς να σταματάει η ροή αυτών των πραγμάτων που έχει στο μυαλό του; Κάπως έτσι είναι και με τον προγραμματιστή. Ξαφνικά σταμάτησαν για μένα όλα. Οσα είχα μέσα στο κεφάλι μου ανακατεύτηκαν κι ένας Θεός ξέρει πώς και πόσο θέλω για ξαναρχίσω να δουλεύω το πρόγραμμα...

* Δηλαδή σταματήσατε να δουλεύετε το πρόγραμμα για το Jayzee;

- Φυσικά. Καινοτόμα λογισμικά προγράμματα δεν δημιουργούνται από τα κρατητήρια αστυνομικών τμημάτων.

Μίνι στούντιο

* Τι είναι τελικά το αυτό το Jayzee;

- Είναι πολλά πράγματα σε ένα. Γιατί ουσιαστικά αντικαθιστά σαν ένα πρόγραμμα πολλά μηχανήματα μέσα σε ένα στούντιο τηλεοπτικού σταθμού. Μπορεί να παίζει βίντεο τις ώρες που πρέπει, να βάζει διαφημίσεις τις ώρες που πρέπει, να σε συνδέσει αυτόματα με το στούντιο για ζωντανή εκπομπή, να βάζει τίτλους και λογότυπα. Ολα όσα σε ένα τηλεοπτικό σταθμό τα κάνουν διαφορετικά μηχανήματα γίνονται πλέον όλα με ένα λογισμικό. Και όλα αυτά σε υψηλή ευκρίνεια (Hi Definition) που στην Ελλάδα ακόμα δεν υπάρχει ελληνικό κανάλι που να εκπέμπει HD επίγεια. Εγώ πήγα να κάνω ένα τέτοιο δοκιμαστικό. Να μπορέσω να βγάλω επίγειο Hi Definition μικρής ισχύος, για να μπορέσω να δοκιμάσω κάτω από πραγματικές συνθήκες πώς παράγεται αυτό το σύστημα, πώς μεταφέρεται και πώς φτάνει στο τέλος στον τηλεθεατή.

* Και το καταφέρατε;

- Ναι, αλλά έχω ακόμη προβλήματα. Ομως ήμουν σε πολύ καλό δρόμο. Δηλαδή είχα πει ότι σε δυο μήνες, Χρήστο, μπορείς να το σουλουπώσεις, να του βάλεις μια κορδελίτσα και να το δείξεις έξω στον κόσμο. Τώρα, με όλα αυτά που έγιναν, θα επικεντρωθώ αλλού, θα το βάλω λίγο στην άκρη και θα ασχοληθώ με άλλα πράγματα, πάλι προγραμματισμό αλλά σε επίπεδο ραδιοφώνου. Θα το βάλω λίγο στην άκρη το Jayzee.

* Με στόχο να το τελειώσετε, φυσικά...

- Εννοείται. Ενα χαρακτηριστικό μου είναι η απίστευτη επιμονή και υπομονή μου πάνω σε ένα πράγμα. Από τη στιγμή που ξέρω ότι μπορώ να κάνω κάτι, θα κάτσω να το κάνω κι ας περάσουν χρόνια.

Χαμένη ευκαιρία

* Η έκθεση στο Λας Βέγκας όπου θα παρουσιάζατε το Jayzee χάθηκε;

- Ναι χάθηκε. Αν πήγαινα έτσι όπως πήγαινα, τσίμα τσίμα θα το προλάβαινα.

* Θα πάτε του χρόνου όμως...

- Ναι, αλλά θα πρέπει του χρόνου να έχω και κάτι άλλο να δείξω. Γιατί μέχρι του χρόνου αναπτύσσεται η τεχνολογία και σ' ένα χρόνο θα είναι και προγραμματιστές από άλλες δέκα χώρες να δείξουν κάτι ανάλογο...

* Ενώ φέτος πόσοι θα ήσασταν...

- Μπορεί να ήμουν μόνος ή και ένας άλλος Ρώσος που δουλεύει, απ' ό,τι ξέρω, κάτι ανάλογο.

* Αν ήσασταν σε κάποια ευρωπαϊκή χώρα θα σας είχαν σε ένα δωμάτιο να δουλεύετε και θα σας πλήρωναν. Η επιλογή σας να μείνετε και να δουλέψετε στη Μυτιλήνη πού οφείλεται;

- Εμεινα στη Μυτιλήνη γιατί έπρεπε να μείνω με τους γονείς μου, που ήταν μεγάλης ηλικίας και με χρειάζονταν... Από τα μέσα της δεκαετίας του 2000 που άρχισα να είμαι οικονομικά ανεξάρτητος...

* Αργήσατε να γίνετε οικονομικά ανεξάρτητος...

- Ναι. Το 1999 ήμουν με 300 δραχμές στην τσέπη... Προσπαθούσα να σκεφτώ πώς θα πάρω σουβλάκια. Εκατσα λοιπόν εδώ. Δεν ξέρω αν είναι το σύνδρομο της Στοκχόλμης, αλλά μένοντας εδώ αγάπησα τον τόπο, έκανα δουλειά, τους φίλους μου, τους συνεταίρους μου. Γιατί να φύγω τώρα από εδώ; Μου φαίνεται πολύ δύσκολο να πάω κάπου αλλού να κάνω μια νέα αρχή.

Το τρανζιστοράκι

* Αυτή η επιμονή σας στις ηλεκτρονικές εφαρμογές που αφορούν μέσα ενημέρωσης πώς προέκυψε;

- Ανέκαθεν αγαπούσα το ραδιόφωνο. Από μικρός έκανα εκπομπές στο ραδιόφωνο, είχα πάρει ένα μικρό τρανζιστοράκι και είχα φτιάξει έναν ερασιτεχνικό σταθμό κάτω από το κρεβάτι μου και με κυνηγούσε η μάνα μου και οι γείτονες. Μέχρι και μικρό τηλεοπτικό πομπό είχα φτιάξει πιτσιρικάς και καθόμουν κι έκανα εκπομπές από το σπίτι. Πάντα μου άρεσαν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Αλλά ταυτόχρονα μου άρεσαν και τα κομπιούτερ. Στη συνέχεια τα συνδύασα αυτά τα δύο για να βγάλω τα προς το ζην.

* Κανένα λογισμικό που θα παράγει δημοσιογραφικό λόγο υπάρχει στα σχέδια;

- Α, όχι. Κάνω πού και πού περίεργα λογισμικά, αλλά όχι και τόσο... Ας πούμε έκανα ένα λογισμικό για δίαιτα. Τώρα θα φτιάξω για ένα φίλο μου που δεν μπορεί να μιλήσει από ένα ατύχημα ένα λογισμικό που θα πατάει ένα κουμπί και θα βγάζει λέξεις. Φτιάχνω κάτι ψιλοπράγματα πάλι με ήχο και εικόνα... Τέτοια πράγματα. Ακίνδυνα τα περισσότερα. Μέχρι μια μέρα ένα από αυτά να αποδειχθεί «επικίνδυνο» και να με ξανασυλλάβουν.


enet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: