29.1.13

Απαλλάξτε με και θα μιλήσω...



Απαλλαγη από τις κατηγορίες ζητά με νέο απολογητικό υπόμνημά ο Νίκος Ζήγρας και θα καταθέσει ως μάρτυρας κατηγορίας σε ενδεχόμενη δίκη για την... υπόθεση του ξεπλύματος μαύρου πολιτικού χρήματος από τις μίζες για τις συμβάσεις των εξοπλιστικών προγραμμάτων TORM1 και υποβρύχια.
Η τελική κρίση του Συμβουλίου Εφετών δεν θα αργήσει και θα αποφασίσει για την παραπομπή ή όχι σε δίκη του Άκη Τσοχατζόπουλου, της συζύγου του Βίκυς Σταμάτη, της κόρης του Αρετής, της πρώην συζύγου του Γκούντρουν και ακόμη 17 συγκατηγορουμένων.

Ο εξάδερφος του Άκη Τσοχατζόπουλου, που θεωρούνταν και δεξί του χέρι στην υπόθεση, κατέθεσε μέσω του συνηγόρου του υπόμνημα, και όπως αναφέρει το «Έθνος», ζητάει την έκδοση απαλλακτικού βουλεύματος για τον εαυτό του, επειδή, όπως ισχυρίζεται, «η οποιαδήποτε συμμετοχή μου στις παράνομες διαδικασίες ξεπλύματος των παράνομα κτηθέντων χρημάτων έπαυσε λόγω προβλημάτων της υγείας μου το καλοκαίρι του 2005», όταν τα αδικήματα, για τα οποία κατηγορείται, τιμωρούνταν ως πλημμελήματα και έχουν παραγραφεί.

Όπως αναφέρει, «από το σύνολο της δικογραφίας και την εισήγηση του εισαγγελέα Εφετών προκύπτει ότι ένα σημαντικό μέρος του κατηγορητηρίου αποδεικνύεται από τη συνδρομή μου κατά την ανάκριση. Ακόμα πιο σημαντική θα ήταν επομένως η εξέτασή μου ως μάρτυρα κατά τη δίκη που θα ανοίξει κατά των συγκατηγορουμένων μου, που μπορεί να επιτευχθεί μόνο αν εκδοθεί απαλλακτικό βούλευμα στο παρόν στάδιο».

Ο Νίκος Ζήγρας εξηγεί για ποιο λόγο πρέπει να απαλλαγεί:

«Με βάση και την εισήγηση είναι απόλυτα βέβαιο πως στο ακροατήριο ή σε μεταγενέστερη δίκη θα γίνει δεκτή η ένσταση παραγραφής μου για τα αδικήματα για τα οποία κατηγορούμαι. Κατά συνέπεια, θα ήταν σώφρον να απαλλαγώ τον κατηγοριών μου ήδη από την παρούσα φάση, προκειμένου να καταστεί εφικτή η εξέτασή μου ως μάρτυρα κατηγορίας στο ακροατήριο, δεδομένου ότι, σε αντίθεση με την ανάκριση, κατά το στάδιο της ακροαματικής διαδικασίας... μόνο η μαρτυρική κατάθεση ή η απολογία προσώπου συγκατηγορουμένου για την ίδια πράξη δεν είναι αρκετή για την καταδίκη του κατηγορουμένου και η μαρτυρία μου είναι το μόνο αποδεικτικό μέσο για μια σειρά αδικημάτων συγκατηγορουμένων μου».

Ο εξάδελφος του πρώην υπουργού επικαλείται επίσης το σοβαρό πρόβλημα υγείας που αντιμετωπίζει, ενώ υποστηρίζει ότι «στέλνεται άσχημο μήνυμα τόσο στους συγκατηγορουμένους μου όσο και στους εμπλεκομένους στα αδικήματα που διερευνώνται. Αφού ο Ζήγρας, παρά το σοβαρότατο πρόβλημα υγείας, την ομολογία των κατηγοριών και την καθοριστική συνδρομή του στη διαλεύκανση της υπόθεσης, παραμένει προσωρινά κρατούμενος, δεν υπάρχει περίπτωση η ελληνική Δικαιοσύνη ούτε να εκτιμήσει τυχόν ομολογίες στο μέλλον ούτε να αντιμετωπίσει επιεικώς ή θετικά περιπτώσεις συνδρομής στο ανακριτικό έργο όπως γίνεται σε άλλες έννομες τάξεις, αλλά θα εξαντλήσει την αυστηρότητά της.

Επομένως ποιο το νόημα που βοήθησα το έργο της ανάκρισης πέρα από το να μου επιρριφθούν 4 νέες κατηγορίες που εγώ αυτοβούλως ομολόγησα και για τις οποίες δεν κατηγορούμουν πριν την ομολογία μου; Πώς πιστεύετε πως θα φερθούν οι κατηγορούμενοι στις υποθέσεις διαφθοράς που βρίσκονται στο στάδιο της ανάκρισης μετά από αυτήν τη συμπεριφορά της Δικαιοσύνης; Είμαι ο μόνος κατηγορούμενος σε υπόθεση διαφθοράς που είχα την τόλμη να ομολογήσω τα αδικήματά μου, ...αυτοβούλως έχω συνδράμει το έργο της ανάκρισης με δεκάδες στοιχεία, ...που έχω συναινέσει να δεσμευθούν και να επιστραφούν άμεσα στο Δημόσιο όλα τα περιουσιακά μου στοιχεία και στο άνοιγμα όλων των τραπεζικών μου λογαριασμών, ...που κρατείται προσωρινά με τόσο σοβαρό πρόβλημα υγείας, πρόβλημα υγείας που είχε αναγκάσει τους ίδιους τους συγκατηγορουμένους ήδη από το 2005 να με αντικαταστήσουν με άλλο άτομο στην ομάδα τους...».

Σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα, ο Ν. Ζήγρας, για να καταδείξει τη σημασία που θα είχε, όπως ισχυρίζεται, μια τέτοια εξέλιξη στην υπόθεση, αναφέρει ότι «στις 21.1.2013, κλήθηκα από τις κυπριακές αρχές διά του ειδικού ανακριτή Γαβριήλ Μαλλή να καταθέσω ως μάρτυρας ενώπιον των κυπριακών ανακριτικών αρχών, αίτημα στο οποίο συναίνεσα, διότι εγώ το είχα ζητήσει ήδη από τον Νοέμβριο...

Αυτό το αίτημά μου προς τις κυπριακές ανακριτικές αρχές, που αποδεικνύει ατράνταχτα τόσο τη μεταμέλειά μου όσο και την ειλικρινή μου πρόθεση να συνδράμω στη διαλεύκανση της υπόθεσης, δεν ήταν γνωστό στο Συμβούλιο Πλημμελειοδικών όταν εξέτασε το ζήτημα της άρσης της προσωρινής μου κράτησης λόγω παρέλευσης του εξαμήνου. Εγινε γνωστό στον Ελληνα ανακριτή μόλις την προηγούμενη εβδομάδα και είναι απόλυτα βέβαιο πως αν η εξέλιξη αυτή είχε λάβει χώρα πριν την απόφαση του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών, θα είχε διατάξει την άρση της προσωρινής μου κράτησης.

Και τούτο διότι ένας από τους σκοπούς της προσωρινής κράτησης είναι να εμφανιστώ στην ανάκριση και στο ακροατήριο ενώ εγώ, αυτοβούλως, ζητώ να βοηθήσω και τις κυπριακές ανακριτικές αρχές στο ανακριτικό τους έργο, αποδεικνύοντας για μία ακόμη φορά εμπράκτως την ειλικρινή μου μεταμέλεια και την αληθινή μου βούληση να βοηθήσω στην ανεύρεση της αλήθειας...».

Δεν υπάρχουν σχόλια: