31.12.12

Παπακωνσταντίνου: Δεν φοβάμαι τίποτα...



«Είναι υπερβολικά βολικό η όλη ιστορία αυτή τελικά να καταλήγει σε “ευθύνες Παπακωνσταντίνου”» λέει στη Real news ο πρώην υπουργός Οικονομικών, ο οποίος βρίσκεται στη δίνη ενός κυκλώνα. Ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου ισχυρίζεται πως ... ποτέ δεν διάβασε όλη τη λίστα των ονομάτων που είχε στα χέρια του, αλλά μόνο τα 20 με τα μεγαλύτερα ποσά και επιμένει: 
«Θα ήμουν ανόητος να “παρέμβω” σε ένα ψηφιακό αρχείο, του οποίου το πρωτότυπο μπορούσε να έλθει οποιαδήποτε στιγμή». Ο πρώην υπουργός αφήνει σαφείς υπαινιγμούς για τους χειρισμούς του Ευάγγελου Βενιζέλου στην υπόθεση. «Δεν ήμουν εγώ ο υπουργός Οικονομικών που όταν του ζητήθηκε εντολή έρευνας δεν την έδωσε και, αντιθέτως, απέσυρε τη λίστα από τις διωκτικές Αρχές», λέει.

Στην αρχική λίστα που σας έστειλαν από τη Γαλλία υπήρχαν τα ονόματα των συγγενών σας; Πώς είναι δυνατόν να μην τα είδατε διαβάζοντας τον κατάλογο;

Δεν υπήρχε «κατάλογος» - υπήρχαν περισσότερα από 2.000 αρχεία. Δεν τα είδα ένα ένα, ούτε είχα εικόνα όλων των ονομάτων. Οπως έχω πει και στη Βουλή, ζήτησα τα 20 ονόματα με τα μεγαλύτερα ποσά και αυτά έδωσα στον κ. Καπελέρη. Στη συνέχεια παρέδωσα όλα τα αρχεία στον κ. Διώτη για έλεγχο.

Επιμένετε ότι δεν αφαιρέσατε εσείς τα ονόματα από τη λίστα. Πώς εξηγείτε όμως ότι η σύγκριση των δύο καταλόγων, αυτού που παραδώσατε τον περασμένο Φεβρουάριο στον κ. Διώτη και του νέου που έστειλαν οι Γάλλοι, έδειξε πως υπήρχαν τρεις επιπλέον φάκελοι και αυτοί αφορούσαν μόνο συγγενείς σας;

Δεν θέλω να κάνω εικασίες. Αυτά θα τα βρουν οι έρευνες που θα γίνουν. Εγώ απλώς επαναλαμβάνω ότι παρέδωσα όλα τα στοιχεία που είχα παραλάβει από τις γαλλικές Αρχές. Επικαλούμαι την απλή λογική: όταν ανά πάσα στιγμή μπορούσε να γίνει αντιπαράθεση με την αυθεντική λίστα στη Γαλλία, γιατί να έπαιρνα το τεράστιο ρίσκο να αφαιρέσω 3-4 ονόματα με απευθείας ταυτοποίηση με εμένα;

Υπονοείτε ότι υπάρχει περίπτωση να προστέθηκαν από κάποιον άλλο αυτά τα ονόματα των συγγενών σας;

Δεν το γνωρίζω, ούτε μπορώ να πω κάτι συγκεκριμένο χωρίς να έχω στοιχεία. Ομως, η λίστα «ταξίδεψε» και πέρασε από πολλά χέρια αφότου έφυγε από εμένα. Δικαιοσύνη και διωκτικές Αρχές πρέπει να διερευνήσουν άμεσα ποιος είχε το κίνητρο να κάνει μια τόσο χονδροειδή αλλοίωση μόνο και μόνο για να με ενοχοποιήσει. Σας το ξαναλέω: Θα ήμουν ανόητος να «παρέμβω» σε ένα ψηφιακό αρχείο τέτοιου είδους, του οποίου το πρωτότυπο δεν το είχα καν, αφού βρίσκεται στη Γαλλία και μπορούσε να έλθει οποιαδήποτε στιγμή.

Στην ανακοίνωσή σας λέτε ότι δεν θα γίνετε εξιλαστήριο θύμα. Εννοείτε πως μ’ αυτόν τον τρόπο όλη η ευθύνη πέφτει πάνω σας και απαλλάσσονται ο κ. Βενιζέλος και οι κ.κ. Καπελέρης και Διώτης;

Είναι υπερβολικά βολικό η όλη ιστορία αυτή τελικά να καταλήγει σε «ευθύνες Παπακωνσταντίνου». Εγώ δεν ήμουν αυτός που αναζήτησε τη λίστα και την έφερε στην Ελλάδα; Εγώ δεν την έδωσα για έλεγχο, που κακώς δεν έγινε; Σίγουρα δεν ήμουν εγώ αυτός ο υπουργός Οικονομικών που όταν του ζητήθηκε εντολή έρευνας δεν την έδωσε και, αντιθέτως, απέσυρε τη λίστα από τις διωκτικές Αρχές.

Φοβάστε τη διενέργεια προκαταρτικής εξέτασης και την αναζήτηση τυχόν ποινικών ευθυνών σε βάρος σας;

Δεν φοβάμαι τίποτα. Ολοι κρινόμαστε από τις πράξεις μας και τις παραλείψεις μας. Σίγουρα θα μπορούσε να είχε γίνει καλύτερος χειρισμός του όλου θέματος. Αλλά θεωρώ αδιανόητο να μου προσάπτει οποιοσδήποτε ευθύνες για μη καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, όταν όλα όσα έχουν γίνει στον τομέα αυτό (ο οικονομικός εισαγγελέας, η αυστηροποίηση των ποινών, η άρση τραπεζικού απορρήτου) έγιναν την περίοδο που ήμουν υπουργός Οικονομικών και παρά τις σφοδρές αντιδράσεις τόσο στο υπουργικό συμβούλιο όσο και στη Βουλή.


Πηγή: "Real News"

Δεν υπάρχουν σχόλια: