23.11.12

Οι ιδιωτικές σχολές ναυτικής εκπαίδευσης και οι δημόσιες ΑΕΝ...

e-Nautilia.gr

Πολύς λόγος γίνετε τα τελευταία χρόνια για τις ιδιωτικές σχολές που θέλουν οι εκάστοτε κυβερνήσεις να δημιουργήσουν. Χρόνια τώρα  το ακούμε το ακούμε και το ξανά ακούμε, χωρίς...
ευτυχώς να έχει υλοποιηθεί.
Ιδιωτικές σχολές

Κάποιοι λένε και νομίζουν ότι φτιάχνοντας ιδιωτικές σχολές θα γίνει - επιτέλους - αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης. Τα επιχειρήματα τους είναι ότι οι ιδιωτικές σχολές θα είναι άριστα εξοπλισμένες με καθηγητές έμπειρους και με πολύ καλή γνώση του αντικειμένου, και όχι κάποιοι τυχοδιώκτες που έτυχε να μείνουν για ένα χρόνο ξέμπαρκοι και βρήκαν μια ευκαιριακή δουλειά διδάσκοντας σε κάποια ΑΕΝ. Ακόμα οι κτιριακές εγκαταστάσεις δεν θα έχουν καμία σχέση με τις ήδη υπάρχουσες των ΑΕΝ. Μέχρι εδώ - ας -πούμε ότι όλα είναι τέλεια και σίγουρα η αναβάθμιση θα είναι δεδομένη, αλλά δεν μας είπαν όλοι αυτοί το πώς ένας νέος χωρίς χρήματα θα κάνει αυτό το βήμα να πάει σε κάποια ιδιωτική σχολή; Με τι χρήματα θα το κάνει; Εδώ πριν 10-11 χρόνια που σπουδάζαμε εμείς χρήματα δεν υπήρχαν, και την σχολή πολύ την έβγαζαν με δυσκολία, σκεφτείτε τώρα με τέτοια κρίση που υπάρχει τι έχει να γίνει!

Δημόσιες σχολές (ΑΕΝ)

Είναι φυσικά όλες εκείνες οι περίφημες ακαδημίες που όλοι μας έχουμε σπουδάσει και ξέρουμε. Είναι οι σχολές εκείνες που παρά την γρήγορη εξέλιξη που θα έπρεπε να είχαν, αυτές συνεχίζουν να εξελίσσονται με ρυθμούς χελώνας, για να μην πω ότι δεν το κάνουν καθόλου...είναι εκείνες που έχουν εξοπλισμό για κλάματα, καθηγητές με ελάχιστη γνώση, φυσικά υπάρχουν και λίγοι αξιόλογοι οι όποιοι αποτελούν την εξαίρεση του κανόνα και όχι τον κανόνα. Στην ύλη στην οποία διδάσκονται οι μαθητές, και ο τρόπος όπου αυτή διδάσκεται, δεν προσφέρει τις κατάλληλες γνώσεις που θα πρέπει να έχουν για να αντεπεξέλθουν στο δύσκολο και απαιτητικό - πλέον - επάγγελμα του αξιωματικού του εμπορικού ναυτικού. Οι εγκαταστάσεις δε, είναι απαράδεκτες με τα κτήρια να είναι σχεδόν ερείπια και αυτό από μόνο του να αποτελεί ντροπή για μία χώρα όπου οι πόροι που έχει αντλήσει από την ναυτιλία είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟΙ. Τα κυρίως θετικά και καλά των σχολών αυτών είναι δύο, το πρώτο είναι η προσφορά σε αξιωματικούς που έχουν τροφοδοτήσει όλα αυτά τα χρόνια την εμπορική ναυτιλία μας, παρόλα τα προβλήματα που έχουν αντιμετωπίσει ή αντιμετωπίζουν...Το δεύτερο και εξίσου σημαντικό ότι είναι ΔΩΡΕΑΝ!

Συμπέρασμα

Συνοψίζοντας τα παραπάνω καταλαβαίνουμε ότι ίσως οι ιδιωτικές σχολές θα προσφέρουν καλύτερη μάθηση και δουλειά αλλά ταυτόχρονα θα είναι για λίγους. Σε αυτό εμείς δεν συμφωνούμε καθόλου! η γνώμη μας είναι ότι με τόσα χρήματα που η ναυτιλία προσφέρει στο Ελληνικό κράτος, θα μπορούσαν να διαθέσουν ένα μέρος από αυτά για να εκσυγχρονίσουν και να εξοπλίσουν τις σχολές κατάλληλα έτσι ώστε κάθε νέος που θέλει να ακολουθήσει το επάγγελμα, να μπορεί και δωρεάν να φοιτήσει στις σχολές αλλά και να μπορούν να του προσφέρουν επαρκή φοίτηση ώστε να μπορεί να αντεπεξέλθει στην δουλειά του, γιατί κακά τα ψέματα ποιος εφοπλιστής θα επιλέξει κάποιον που σπουδάζει σε μια δημόσια σχολή όταν ξέρει ότι μπορεί να πάρει κάποιον από μια ιδιωτική; η όποια ιδιωτική, σημειωτέων, θα έχει προσφέρει σε μάθηση πολύ περισσότερα... Αλώστε από ότι νομίζουμε, αλλά και ακούγετε, εφοπλιστές θα είναι πίσω από τις ιδιωτικές σχολές. Ακούμε βέβαια ότι το να επιτρέψει και να αναγνωρίσει η διεθνής κοινότητα ναυτικές ιδιωτικές σχολές δεν είναι και εύκολο και ο λόγος είναι ότι με τις δημόσιες που υπάρχουν όλοι έχουν να ''κάνουν'' με την σημαία και το κράτος, οπότε η βαρύτητα είναι μεγαλύτερη. Και κάτι ακόμα για να κλείσω, ας βάλει αυτό το κράτος μία φορά στα χρονικά έναν άξιο άνθρωπο, που να γνωρίζει τι εστί ναυτικός και ναυτιλία, δίπλα στον υπουργό όπου θα ξέρει τι πρέπει να κάνει για την ναυτική εκπαίδευση και ας σταματήσει αυτό το παιχνιδάκι με τους λιμενικούς. Αυτοί ούτε ήξεραν, ούτε ξέρουν και ούτε θα μάθουν ποτέ τι είναι το καλύτερο για την ναυτιλία μας. Οι λιμενικοί είναι για άλλη δουλειά την όποια εμείς δεν γνωρίζουμε. Ο καθένας στον τομέα του....Έλεος δηλαδή, πολύ μυαλό θέλει;

g.k.


Δεν υπάρχουν σχόλια: