18.1.12

Μόνο στα "χαρτιά" η απελευθέρωση των φορτηγών Δ.Χ...


Τέλος Φεβρουαρίου, αντί για 30 Ιουνίου 2013 όπως αρχικά προβλεπόταν, λήγει η μεταβατική περίοδος για τη χορήγηση αδειών φορτηγών δημόσιας χρήσης, σύμφωνα με τη σχετική διάταξη που συζητήθηκε χθες από την επιτροπή οικονομικών υποθέσεων της Βουλής και εμπεριέχεται στο πολυνομοσχέδιο.
Και μπορεί...
από τον Μάρτιο -οπότε μηδενίζεται η άυλη αξία των αδειών- η πρόσβαση στον κλάδο να είναι ελεύθερη για όλους όσους πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις, ωστόσο η απελευθέρωση βρίσκεται αντιμέτωπη για μία ακόμη φορά με την κωλυσιεργία του Δημοσίου.

Και αυτό διότι η μεταρρύθμιση Ρέππα, ενάμιση χρόνο αφότου ψηφίστηκε, βρίσκεται στα «χαρτιά», όπως έγινε γνωστό χθες στη Βουλή κατά της συζήτησης της τροπολογίας για την κατάργηση του μεταβατικού διαστήματος.

Έτσι, όπως ανέφερε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Παπαδημούλης, ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί «απλές διοικητικές διαδικασίες». Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το μητρώο μεταφορικών εταιρειών, το οποίο δεν έχει ακόμη δημιουργηθεί, με αποτέλεσμα να παραμένει άγνωστο εάν και πόσες νέες εταιρείες έχουν συσταθεί από την έναρξη ισχύος του νόμου.

Το ηλεκτρονικό εθνικό μητρώο μεταφορικών εταιρειών περιέχει -μεταξύ άλλων- την «ταυτότητα» των εταιρειών και υπεύθυνη για την λειτουργία του είναι η διεύθυνση πληροφορικής του υπουργείου Υποδομών.

Όπως επεσήμανε ο κ. Παπαδημούλης, 16 μήνες μετά την έναρξη ισχύος του νόμου Ρέππα, εκκρεμεί η ένταξη των εταιρειών στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου για την επιδότηση και τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων και την αντικατάσταση του στόλου των οχημάτων.

Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τον βουλευτή, ακόμη δεν έχουν παρασχεθεί οι απαραίτητες διευκρινίσεις για την έκδοση του απαραίτητου πιστοποιητικού πυρασφάλειας για την λειτουργία των νεοεισερχόμενων στον κλάδο.

Από την πλευρά του, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μάκης Βορίδης, αναφερθείς στην συντόμευση του μεταβατικού διαστήματος, σημείωσε ότι μολονότι στο παρελθόν συμφωνούσε με την ύπαρξη μακράς μεταβατικής περιόδου, «οι πραγματικότητες της οικονομίας καθιστούν απαραίτητη τη σύντμησή της».

Ας σημειωθεί ότι σύμφωνα με τη σχετική τροπολογία, οι εθνικοί μεταφορείς μπορούν να πραγματοποιούν διεθνές μεταφορικό έργο, υπό την προϋπόθεση ότι διαθέτουν την απαραίτητη άδεια.


www.capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: