27.1.12

«Η διαπραγμάτευση αυτή γίνεται στο όνομα του έθνους....


.Γίνεται από όλους μας για το μέλλον όλων μας», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Ευάγγελος Βενιζέλος, μετά τη λήξη της δίωρης συνάντησης που είχε με την τρόικα. «Πρέπει όλα να τα κάνουμε με αξιοπρέπεια και με υπερηφάνεια», πρόσθεσε. Στη... συνάντηση που είχαν οι εκπρόσωποι της τρόικας με τον υπουργό Εργασίας Γιώργο Κουτρουμάνη συνεχίστηκαν οι ασφυκτικές πιέσεις για τα θέματα των μισθών . Οι δανειστές της Ελλάδας επιμένουν τόσο στην κατάργηση του 13ου και 14ου μισθού, όσο και στη μείωση του κατώτατου μισθού. Στο επίκεντρο των συνομιλιών βρέθηκε το κείμενο για το νέο μνημόνιο που η τρόικα επέδωσε στον Πρωθυπουργό Λουκά Παπαδήμο, το οποίο ήδη συναντά αντιδράσεις κομμάτων και κοινωνικών εταίρων.


Μετά τη λήξη της δίωρης συνάντησης με την τρόικα, ο αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης και Υπουργός Οικονομικών κ. Ευάγγελος Βενιζέλος έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Όλες αυτές τις μέρες κάνουμε μια πολύ δύσκολη και πάρα πολύ λεπτή διαπραγμάτευση. Αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη δύο πολύ διαφορετικές διαδικασίες. Η μία εξαρτάται από την άλλη. Είμαστε ένα βήμα πριν από την ολοκλήρωση των διαδικασιών για το PSI και έχουμε να αντιμετωπίσουμε μια σειρά από ανοικτά σκληρά θέματα για το νέο πρόγραμμα. Η διαπραγμάτευση αυτή γίνεται στο όνομα του έθνους. Γίνεται από όλους μας για το μέλλον όλων μας.

Όπως έχω πει κατ’ επανάληψη, τώρα είναι η ώρα της διαπραγμάτευσης για τη χώρα. Δεν υπάρχει επαναδιαπραγμάτευση μετά τη συμφωνία, μετά τις υπογραφές, μετά την ψήφο του Κοινοβουλίου. Και όλα αυτά πρέπει να τελειώσουν μέσα στις επόμενες μέρες γιατί η δημόσια αναγγελία για το PSI πρέπει να γίνει πριν από τις 15 Φεβρουαρίου.

Κάνουμε αυτή τη διαπραγμάτευση, έχοντας στο μυαλό μας το εθνικό συμφέρον, το μέλλον των παιδιών μας, έχοντας στο μυαλό μας κάθε Έλληνα και κάθε Ελληνίδα με τα προβλήματά του. Στο μυαλό μας είναι ο άνεργος, ο συνταξιούχος, ο επαγγελματίας, ο νέος που ψάχνει να βρει μια δουλειά. Όλη η ελληνική κοινωνία είναι μέσα στην αίθουσα των διαπραγματεύσεων. Προσπαθούμε να την εκπροσωπήσουμε και να μεταφέρουμε την αγωνία της.

Υπάρχει, βέβαια, ένας σκληρός συσχετισμός δυνάμεων. Υπάρχουν συγκεκριμένες αντιλήψεις που κυριαρχούν και στην Ευρώπη και διεθνώς. Και όταν κάποιος δανείζεται, όταν κάποιος ζητά και οι άλλοι είναι αυτοί που δανείζουν και του δίνουν, βρίσκεται βεβαίως σε δύσκολη θέση. Αλλά πρέπει όλα να τα κάνουμε με αξιοπρέπεια και με υπερηφάνεια γιατί το πρώτο που βρίσκουμε απέναντί μας ως αντίπαλο είναι η κακή εικόνα για τη χώρα, τα αρνητικά στερεότυπα που δυστυχώς έχουμε καλλιεργήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό και μόνοι μας. Αυτό πρέπει να σπάσει. Πρέπει να αποκαταστήσουμε την υπερηφάνεια του έθνους και θα το πετύχουμε».

Νωρίτερα, ο κ. Βενιζέλος είχε συνεργασία με τον Πρωθυπουργό Λουκά Παπαδήμο και τον διοικητή της Τραπέζης της Ελλάδος Γιώργο Προβόπουλο.

Μεταξύ των απαιτήσεων της τρόικας είναι η μεσοσταθμική μείωση των μισθών στον ιδιωτικό τομέα κατά 20% περίπου, με πεδίο την κατάργηση επιδομάτων και ωριμάνσεων, του 13ου και 14ου μισθού, παράλληλα με το «πάγωμα» των μισθών για μία τριετία.
Την Πέμπτη, στην κυβερνητική σύσκεψη ο Πρωθυπουργός Λουκάς Παπαδήμος έδωσε στους υπουργούς και έχει ήδη αποστείλει στους πολιτικούς αρχηγούς το 10σέλιδο κείμενο με τις βασικές αρχές του νέου Μνημονίου, το οποίο και θα πρέπει το συντομότερο δυνατόν να αποτελέσει αντικείμενο συμφωνίας μεταξύ ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΛΑΟΣ.

Χαρακτηριστικό των ασφυκτικών πιέσεων της τρόικας στο θέμα των μισθών ήταν η δήλωση κορυφαίου υπουργού κατά την έξοδό του από το Μέγαρο Μαξίμου: σημείωσε ότι η πίεση είναι αφόρητη στην κατεύθυνση κατάργησης έστω και ενός μισθού.

Με δύο άξονες επιχειρηματολογίας συμφωνήθηκε στην κυβερνητική σύσκεψη της Πέμπτης να προσέλθει ο υπουργός Εργασίας στη σημερινή του συνάντηση με την τρόικα :

Α) την συμφωνία των κοινωνικών εταίρων, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί, χωρίς δηλαδή μειώσεις στον κατώτατο μισθό και με διατήρηση 13ου και 14ου μισθού, και

Β) την ισχύουσα νομοθεσία περί υπερίσχυσης των επιχειρησιακών συμβάσεων, οι οποίες θα πρέπει να ενθαρρυνθούν ούτως ώστε να μην μειωθεί ο κατώτατος μισθός.

Ο κ. Κουτρουμάνης ανέφερε σε συνάντησή του με εκπροσώπους της ΝΔ και του ΛΑΟΣ, ότι με τη μείωση του μη μισθολογικού κόστους και με την εφαρμογή των στοχευμένων επιχειρησιακών συμβάσεων, θα επέλθει τελικά μείωση του μισθολογικού κόστους κατά 10%.

Υποστήριξε επίσης ότι είναι «καλύτερα να κόψεις 100-200 ευρώ από τους υψηλόμισθους, παρά να μειώσεις το βασικό μισθό».

Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Εργασίας που επικαλείται το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, «η μάχη θα δοθεί μέχρις εσχάτων», ενώ, σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, ο Γιώργος Κουτρουμάνης βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τον πρωθυπουργό και τους αρχηγούς των κομμάτων που στηρίζουν την κυβέρνηση, καθώς οι τελικές αποφάσεις, θα ληφθούν στο υψηλότερο επίπεδο.

Η επόμενη συνάντηση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εργασίας θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο, ενώ θα προηγηθεί συνάντηση της γγ του υπουργείου, Άννας Στρατινάκη, με το τεχνικό κλιμάκιο της τρόικας προκειμένου να γίνει η τεκμηρίωση θέσεων που διατυπώθηκαν κατά τη σημερινή συνάντηση.

Η τρόικα ζητά το αργότερο ως τη Δευτέρα να υπάρξουν πολιτικές αποφάσεις για μειώσεις στον κατώτερο μισθό, κατάργηση ή δραστική περικοπή των δώρων και αλλαγή των κανονισμών εργασίας που περιλαμβάνονται στις κλαδικές συμβάσεις των τραπεζών και των ΔΕΚΟ.

Συνδικαλιστικοί κύκλοι εκτιμούν ότι η καταστρατήγηση της Εθνικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και η ουσιαστική κατάργηση των κλαδικών θα σηματοδοτήσουν το τέλος των συλλογικών συμβάσεων και των συλλογικών διαπραγματεύσεων.

Τα στελέχη του υπουργείου Εργασίας, προβάλλουν το επιχείρημα ότι η σύγκλιση των κοινωνικών εταίρων στα περισσότερα σημεία και η συμφωνία των κομμάτων που στηρίζουν την κυβέρνηση, για πάγωμα των αυξήσεων, θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα σταθερό περιβάλλον στη δύσκολη αυτή περίοδο και να σηματοδοτήσει την έναρξη μιας νέας προσπάθειας για την Ελλάδα διασφαλίζοντας παράλληλα την κοινωνική ειρήνη και αποτρέποντας τη διάλυση του κοινωνικού ιστού, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Υποστηρίζουν επίσης, ότι ήδη με την επέκταση των ελαστικών σχέσεων εργασίας και τη ραγδαία αύξηση των επιχειρησιακών συμβάσεων μετά την ψήφιση του άρθρου 37, έχει επέλθει μεσοσταθμική μείωση του κόστους εργασίας κατά 12%.

«Δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια» λένε τα στελέχη του υπουργείου Εργασίας και τονίζουν ότι η αποδοχή των απαιτήσεων των δανειστών, θα επιφέρει εκτός από τη βίαιη μεταβολή του βιοτικού επιπέδου, τον πολλαπλασιασμό της ύφεσης και την κατάρρευση των στόχων που έχουν τεθεί από το μεσοπρόθεσμο και αφορούν τα φορολογικά έσοδα και τα έσοδα από ασφαλιστικές εισφορές.

«Καλά όλα αυτά δεν αρκούν» φέρεται να απαντά η τρόικα που θέτει ως πρώτο στόχο τη μείωση του κόστους εργασίας προκειμένου να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα, και να διασφαλιστούν οι απαιτήσεις των δανειστών.

Υποστηρίζει ότι το κόστος εργασίας στην Ελλάδα είναι πολύ υψηλό σε σχέση με χώρες με ανάλογες οικονομίες.

Οι εκπρόσωποι των δανειστών φέρνουν ως παράδειγμα χώρες όπως η Ισπανία, η Πορτογαλία και χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ που συμμετέχουν στην ευρωζώνη.

Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Ευρωπαϊκών Εργοδοτικών Οργανώσεων (FedEE) το 2011 οι μεικτές κατώτερες αμοιβές στην Ισπανία ήταν 641,50 ευρώ στην Πορτογαλία 485,00, στη Σλοβακία 317,00 ευρώ και στην Εσθονία 278,02 ευρώ.

Οι εκπρόσωποι της τρόικας είναι απόλυτοι και στο θέμα της μείωσης των επικουρικών συντάξεων και ζητούν να έχει «κλείσει» και αυτό μέχρι την ερχόμενη Κυριακή.


Τι περιλαμβάνει το 10σέλιδο κείμενο

Έναν πλήρη «οδικό χάρτη» για την Ελλάδα - από τη σκοπιά των δανειστών - αποτελεί το κείμενο των 10 σελίδων, το οποίο επέδωσαν στην κυβέρνηση το ΔΝΤ, η Ευρωπαϊκή Ένωση και η ΕΚΤ.

Σε αυτό αναλύονται τα μέτρα του «νέου μνημονίου» που πρέπει να λάβει η κυβέρνηση, προκειμένου, σε συνδυασμό με το «κούρεμα» των ομολόγων, να συναφθεί η νέα δανειακή σύμβαση προς τη χώρα.

Με τίτλο «Ελλάδα: Προσδιορίζοντας το νέο Πρόγραμμα», στο κείμενο επισημαίνεται ως πρόλογος ότι «τα υπομνήματα του υπάρχοντος προγράμματος, και ιδιαιτέρως της 5ης αναθεώρησης του Μνημονίου, αναμένεται να αποτελέσουν τη βάση του νέου ελληνικού προγράμματος.

Το έγγραφο περιλαμβάνει προτεινόμενες βελτιώσεις προς πιθανή ενσωμάτωση στο νέο πρόγραμμα: 1) προγενέστερες κινήσεις που θα χρειαστεί να ολοκληρωθούν προτού μπορέσει να εξεταστεί το πρόγραμμα,

2) προσθήκες και τροποποιήσεις στο πρόγραμμα για την αντιμετώπιση των εξελισσόμενων περιστάσεων ή για τον καλύτερο προσδιορισμό των πολιτικών».

Στο «νέο μνημόνιο» προτείνονται νέα φορολογικά μέτρα (ήδη υπήρξαν αντιδράσεις, όπως για την πρόταση για αύξηση των αντικειμενικών αξιών κατά 25%), απολύσεις από το Δημόσιο, περικοπή των επικουρικών συντάξεων, μειώσεις αποδοχών στα ειδικά μισθολόγια, προώθηση μεγάλων αποκρατικοποιήσεων, μείωση των δαπανών για την υγεία, περαιτέρω απελευθέρωση των επαγγελμάτων, έκδοση προνομιούχων μετοχών για τις τράπεζες που θα ενισχυθούν κεφαλαιακά μετά το «κούρεμα» των ομολόγων, κ.λπ.



Αναλυτικότερα, το «νέο μνημόνιο» αναφέρει, μεταξύ άλλων, τα εξής:

Ι. Δημοσιονομική Πολιτική

Πλήρης εφαρμογή όλων των μέτρων της Μεσοπρόθεσμης Δημοσιονομικής Στρατηγικής (MTFS) που εκκρεμούν.

Θέσπιση των απαραιτήτων μέτρων προκειμένου να επιτευχθεί ο δημοσιονομικός στόχος για το έλλειμμα του 2012. Oλα τα μέτρα θα αφορούν μόνο στην πλευρά των δαπανών και θα έπρεπε να είναι λίγα και μεγάλα, αλλά αποτελεσματικά.

Υιοθέτηση ενός πλαισίου νόμου για τις επικουρικές συντάξεις, που θα προχωρά στην ίδρυση μόνο ενός επικουρικού ταμείου και ενός συστήματος υποθετικής προσδιοριζόμενης εισφοράς και που θα περιλαμβάνει περικοπές στα επιδόματα των επικουρικών συντάξεων για την περίοδο 2013- 2014, σύμφωνες με τους στόχους της MTFS.



Καθιέρωση ενός περισσότερο αποτελεσματικού ελέγχου στις προσλήψεις (ο οποίος θα πρέπει να συμφωνεί με τα σχέδια προσλήψεων και με την αναλογία 1 προς 5), μαζί με ελέγχους στους αριθμούς των εισαχθέντων στις αστυνομικές και στρατιωτικές ακαδημίες.



Προσθήκες- Τροποποιήσεις στο Πρόγραμμα



Φορολογική μεταρρύθμιση. Ολόκληρο το πρόγραμμα των ενδιάμεσων βημάτων πρέπει να συγκεκριμενοποιηθεί, έτσι ώστε να υπάρξει χρόνος για την προετοιμασία προτάσεων (συμπεριλαμβανομένης μιας ολοκληρωμένης ανάλυσης των επιπτώσεων), για δημόσιες διαβουλεύσεις και για πλήρη επισκόπηση από την τρόικα, καθώς και αρκετός χρόνος για αναθεωρήσεις. Το χρονοδιάγραμμα μένει να καθοριστεί, η ημερομηνία για τέλη Μαρτίου για τις υπάρχουσες διαρθρωτικές αλλαγές ίσως να είναι πολύ πρόωρη.



Ο προσδιορισμός των μέτρων που θα ληφθούν για τη κάλυψη των κενών την περίοδο 2013- 14 πρέπει να επεκταθεί, έτσι ώστε να καλύψει και άλλες μεταρρυθμίσεις στον χώρο των δαπανών, απαραίτητες προκειμένου να κλείσει κάθε πρόσθετο κενό. Ο υπολογισμός των εν λόγω κενών εκκρεμεί.



Εφαρμογή ενός προγράμματος στοχευμένων μειώσεων προσωπικού, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος των 150.000 έως το 2015 (μέσω απολύσεων και φυσικής μείωσης του προσωπικού από συνταξιοδοτήσεις- παραιτήσεις).



Μεταρρυθμίσεις στον χώρο της υγείας:



Καθιέρωση στόχων για τις φαρμακευτικές δαπάνες και για τη συνταγογράφηση γενόσημων φαρμάκων: το 50% των φαρμάκων που συνταγογραφούνται και καλύπτονται οικονομικά είναι γενόσημα.



ΙΙ. Θεσμικές Δημοσιονομικές Μεταρρυθμίσεις

Διαχείριση των εσόδων. Επίτευξη των στόχων της διαχείρισης εσόδων για τα τέλη του 2011 αναφορικά με τον αριθμό των γενικών και φορολογικών ελέγχων των υψηλών εισοδημάτων.



Ψήφιση νομοθεσίας και έκδοση εγκυκλίων για την ενδυνάμωση της φορολογικής διοίκησης:



Τροποποίηση του πρόσφατου «πολυνομοσχεδίου» και ανάκληση των άρθρων 3- 21 (ώστε να καταργηθεί η επέκταση των όρων πληρωμής των φορολογικών χρεών και των εκπρόθεσμων εισφορών στο ΙΚΑ, και ώστε να καταργηθεί η παύση της ποινικής δίωξης και του παγώματος των περιουσιακών στοιχείων).



Προσθήκες- Τροποποιήσεις στο Πρόγραμμα



Διαχείριση των εσόδων. Μόνιμο κριτήριο: η μη χορήγηση φορολογικών αμνηστιών. Αντικατάσταση διευθυντών που δεν έχουν επιτύχει τους στόχους. Μεταρρύθμιση του οργανισμού οικονομικής επιθεώρησης (π.χ. επικέντρωση στη διαχείριση εσόδων, εισαγωγή ενός προγράμματος επαναπρόσληψης- αξιολόγησης του προσωπικού)

Εισαγωγή της κυλιόμενης εναλλαγής διευθυντών σε περιοδική βάση (κάθε 1- 2 χρόνια).



Υιοθέτηση νέων και περισσότερο φιλόδοξων στόχων από τη διοίκηση εσόδων στα μέσα- τέλη του 2012. Η λίστα με τους δείκτες θα επεκταθεί.



Μέτρα για την εκδίκαση των υποθέσεων που αφορούν σε εκπρόθεσμες οφειλές (π.χ. ορισμός δικάσιμου για τις υποθέσεις: 50% έως τα τέλη Ιουνίου 2012, 85% έως τα τέλη του 2012, και πλήρης εκκαθάριση έως τον Μάρτιο 2013, με την προτεραιότητα να δίνεται στις υποθέσεις που αφορούν σε μεγάλα ποσά, άνω του ενός εκατ. ευρώ).



ΙΙΙ. Χρηματοπιστωτικός Τομέας

Η Τράπεζα της Ελλάδος πρέπει να ολοκληρώσει της αξιολόγηση της κεφαλαιακής επάρκειας των τραπεζών.



Η Τράπεζα της Ελλάδος και το Υπουργείο Οικονομικών θα παραδώσουν ένα σχέδιο για την Αγροτική Τράπεζα ATE Bank (πρόκειται να συζητηθεί).



Θέσπιση ενός πακέτου μεταρρυθμίσεων στο σύστημα χρηματοοικονομικής επίβλεψης: Τροποποίηση της σχετικής νομοθεσίας (συμπεριλαμβανομένου του εμπορικού δικαίου και του νόμου για το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας), ώστε να επιτραπεί- απαιτηθεί η χρήση εργαλείων με κοινές άνευ ψήφου μετοχές για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών σε βιώσιμες τράπεζες,

Τροποποίηση του τραπεζικού δικαίου, ώστε να μπορέσει η Τράπεζα της Ελλάδος να θέσει κριτήρια μέσω κανονισμών για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. Η Τράπεζα της Ελλάδος θα εισαγάγει κανονισμό, με τον οποίο οι απαιτήσεις για την κεφαλαιακή επάρκεια (core tier) των τραπεζών θα διαμορφωθούν στο 9% από τις αρχές του 2012 και στο 10% από τον Ιούλιο του 2013.



Οι αρχές προσδιορίζουν τα νομοθετικά εμπόδια στα οποία σκοντάφτουν οι περικοπές των μισθώνκαι οι μειώσεις προσωπικού, προκειμένου να συμβάλουν στην εξυγίανση των τραπεζών και στην υιοθέτηση όλων των νομοθετικών αλλαγών για την απομάκρυνση των εν λόγω εμποδίων.



Προσθήκες- Τροποποιήσεις στο Πρόγραμμα



Η Τράπεζα της Ελλάδος πρέπει να σχεδιάσει το στρατηγικό πλάνο δράσης για τον τραπεζικό τομέα έως τα μέσα Μαρτίου 2012, λαμβάνοντας υπόψη το αποτέλεσμα του PSI2 και τη διαγνωστική μελέτη της BlackRock.



IV. Ιδιωτικοποιήσεις

Σε συμφωνία με τους στόχους ιδιωτικοποιήσεων (πρέπει να προσδιοριστούν), πρέπει να δοθούν δύο με τρεις μεγάλες επιχειρήσεις για ιδιωτικοποίηση το δεύτερο τρίμηνο του 2012.



Προετοιμασία περιουσιακών στοιχείων για ιδιωτικοποίηση. Αυτή η προετοιμασία απαιτεί: έναν περισσότερο ταχύ διαχωρισμό των περιουσιακών στοιχείων, αλλαγές στο ρυθμιστικό πλαίσιο, έγκαιρο ξεκαθάρισμα των ζητημάτων με τις κρατικές ενισχύσεις, σεβασμό στους κανόνες των δημοσίων συμβάσεων, μια περισσότερο ολοκληρωμένη απογραφή- καταγραφή των περιουσιακών στοιχείων, συστηματική δουλειά στην ανακατανομή των χρήσεων γης.



V. Διαρθρωτικές Πολιτικές



Θέσπιση νομοθεσίας που θα βελτιώνει την ευελιξία στους μισθούς.



Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά τουλάχιστον 5% μέσα και από τη μείωση των non-priority ασφαλιστικών δαπανών.



Ψήφιση νομοθεσίας που θα απελευθερώνει περαιτέρω τις αγορές υπηρεσιών και προϊόντων:



Ψήφιση του νόμου που θα δίνει τέλος στη μεταβατική περίοδο για την απελευθέρωση των οδικών μεταφορών εμπορευμάτων και δημοσιοποίηση της υπουργικής απόφασης που θα καθιερώνει την αξία της αδείας σύμφωνα με τις διοικητικές δαπάνες.



Περαιτέρω βήματα για την απελευθέρωση των βασικών επαγγελμάτων (εξασφάλιση της ελευθερίας εισόδου δικηγορικών γραφείων στην Ελλάδα, κατάργηση της σχετικής με την εθνικότητα απαγόρευσης εισόδου στο επάγγελμα του συμβολαιογράφου και εξάλειψη τού ενδεχομένου το ΤΕΕ να κινηθεί ενάντια σε όσους μηχανικούς συναινούν σε «ασυνήθιστα χαμηλές» αμοιβές). Επιπλέον, απομάκρυνση των απαγορεύσεων για το επάγγελμα του δικηγόρου μέσα από την τροποποίηση του Κώδικα Περί Δικηγόρων ώστε: i) να καταργηθεί η απαίτηση της απαραίτητης παρουσίας δικηγόρου σε ποικίλες πράξεις στις οποίες χρειάζεται και η παρουσία συμβολαιογράφου και ii) να καταργηθούν οι κατώτατες αμοιβές για τους μισθωτούς δικηγόρους.



Ψήφιση νομοθεσίας η οποία θα καταργεί τους περιορισμούς σε 20 υψηλά αμειβόμενα ή ιδιαιτέρως κλειστά επαγγέλματα σε συμφωνία με τον νόμο 3919/2011 (η λίστα θα μπορούσε να περιλαμβάνει: ορκωτούς εκτιμητές, λογιστές και φοροτεχνικούς, ασφαλιστές, ιδιωτικά σχολεία- κέντρα εκπαίδευσης- φροντιστήρια, φορτοεκφορτωτές, τουριστικούς οδηγούς, εταιρείες παροχής προσωρινά απασχολούμενου προσωπικού, κτηματομεσίτες, και ιδιώτες παρόχους πρωτοβάθμιων υπηρεσιών υγείας).



Κατάργηση της απαίτησης για εγγραφή στο Μητρώο Εξαγωγέων και απλοποίηση της

νομοθεσίας εξαγωγών.



Γενίκευση και μείωση των τελών για τις fast- track επενδύσεις και τροποποίηση του σχετικού πλαισίου, ώστε να χαλαρώσουν οι χρηματοδοτικές απαιτήσεις του αντίστοιχου νόμου.



Ψήφιση νομοθεσίας, η οποία θα καταργεί την απαίτηση να δημοσιεύονται στις εφημερίδες οι ισολογισμοί όσων εταιριών έχουν δική τους ιστοσελίδα και είναι εγγεγραμμένες στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο και κατάργηση της υποχρεωτικής εγγραφής των εταιριών στο Εμπορικό Επιμελητήριο.



Προσθήκες- Τροποποιήσεις στο Πρόγραμμα



Οι αρχές πρέπει να επιβάλουν την απαραίτητη χρήση της κάρτας εργασίας χωρίς καμία έκπτωση στα ποσοστά εισφορών.



Καθορισμός ενός τριμηνιαίου χρονοδιαγράμματος για το ξεκαθάρισμα της νομοθεσίας των κλειστών επαγγελμάτων (σε ομάδες των 20) για το 2012.



Προετοιμασία ενός σχεδίου δράσης για τη διευκόλυνση της ευελιξίας των τιμών στις αγορές προϊόντων (κυρίως λιανικής πώλησης, χονδρικής πώλησης και διανομής), στο οποίο θα περιλαμβάνεται η κατάργηση των μη ανταποδοτικών χρεώσεων.



Μεταρρυθμίσεις στην αγορά ηλεκτρικού.

Μεταρρυθμίσεις του επιχειρηματικού περιβάλλοντος

Μεταρρυθμίσεις του δικαστικού συστήματος



Παράρτημα 1: Μέτρα της Μεσοπρόθεσμης Δημοσιονομικής Στρατηγικής (MTFS) που εκκρεμούν



Έκδοση υπουργικών αποφάσεων για την εφαρμογή της φορολογίας των επιχειρήσεων ('Αρθρο 36 του Νόμου 3986). Έκδοση υπουργικής απόφασης για την αύξηση της νόμιμης αξίας των ακινήτων κατά 25% (αναδρομικά από 1η Ιανουαρίου).



Έκδοση των τεσσάρων υπουργικών αποφάσεων που εκκρεμούν για την πλήρη εφαρμογή της νέας μισθολογικής κλίμακας.



Έκδοση των υπουργικών αποφάσεων που εκκρεμούν για το κλείσιμο ή τη συγχώνευση των ταμείων που είναι εκτός προϋπολογισμού. Εκσυγχρονισμός του μηχανισμού ώστε να επιτευχθεί ο στόχος της εξοικονόμησης 250 εκατ. ευρώ για το 2012.



Παράρτημα 2: Μέτρα για την επίτευξη του στόχου του ελλείμματος για το 2012 (προκαταρκτικά)



Προτάσεις για αρκετές μεγάλες περικοπές δαπανών: δαπάνες για την άμυνα, δαπάνες για την υγεία, κλείσιμο φορέων και μειώσεις προσωπικού...
NEA

Δεν υπάρχουν σχόλια: